Rosa Gornés Gomis

Universitat Pompeu Fabra

rosa.gornes@upf.edu

Rosa Gornés Gomis és graduada en Traducció i Interpretació (2014-2018) per la Universitat Pompeu Fabra, on seguidament va fer el màster oficial en Estudis de Traducció (2018-2019). Actualment cursa el doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge a la mateixa universitat. La seva tesi doctoral se centra en les traduccions del segle XVIII a Menorca. A més, forma part del Grup d’Estudis de Traducció, Recepció i Literatura Catalana (TRILCAT).

Des del 2018, a més d’investigadora és professora a la facultat de Traducció de la UPF, on imparteix classes de seminari de Llengua Catalana i Fonaments de la Traducció, del grau de Traducció i Interpretació. Compagina la recerca i la docència amb l’activitat traductora per compte propi.

És traductora jurada d’anglès a català i de català a anglès, habilitada per la Generalitat de Catalunya. Les seves llengües de treball són el català, el castellà, l’anglès i l’alemany, gràcies a la qual realitzà una estada d’estudi a la Universität zu Köln el 2015.